Tips inför en hemtenta

Inför en hemtenta såhär, så är det några enkla saker jag försöker ha förberett innan!

1. Mat! Det är något av det viktigaste att äta bra så att man orkar sitta länge och göra bra ifrån sig. Att då ha färdig mat som man lagat dagen innan eller någon matlåda i frysen är verkligen ett måste! På tentadagen vill jag kunna sitta fokuserad och inte behöva tänka på mat.

2. Utrymme! Jag ser alltid till att det finns någon öppen yta där jag kan i lugn och ro sitta och leta i mina böcker och skriva på min uppsats.

3. Rent & fint! Okej, den här gången måste jag erkänna att det inte är särskilt bra städat hos mig, men nästan all disk är gjord. Det är en mindre sak som kan distrahera på tentadagen!

4. Inga överhängande moment! För mig kan detta vara att jag tex har packat resväskan innan tentan då jag så fort jag lämnat in den tar ett tåg söder ut! Utifall jag behöver all den tid jag kan få till att skriva så kan en opackad resväska vara väldigt betyngande!

5. Allt har sin plats! Att veta vart man har de böcker som kan tänkas behövas och att ha koll på dessa innan dagen T kommer är väldans bra! Vill ju inte behöva riva upp & ner på hela lägenheten i jakt på dem! ;)

6. Var utvilad! Detta är nog något av det viktigaste trots allt. Se till att vara utvilad på tentadagen så att du inte somnar över datorn och böckerna! Ta en dusch kvällen innan, koppla av och lägg dig i tid så ska du se att du vaknar utvilad!

Lycka till allihopa med tentor och annat skoj! Hoppas något fått ett hjälpsamt tips här! :)


Kommentarer
Postat av: Isabella ♥

vilka bra tips :)!

2011-03-01 @ 22:33:36
URL: http://rememberthiis.blogg.se/
Postat av: Jessica

fin header :)

hoppas du har haft en bra tisdag!

2011-03-02 @ 00:17:43
URL: http://jessicasvardagsliv.blogg.se/
Postat av: Sandra Törn

Hej! :) Ramlade in på din blogg och ville bara lämna ett avtryck! Allt bra med dig? :) Kram!

2011-03-02 @ 02:28:54
URL: http://www.mondoblog.se/sandratorn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0