Pizzalicious

Igår så gjorde som sagt Ida och jag hemmagjord pizza! Jag insåg även igår varför jag hatar deg! Fy fasiken vad det klibbar och fastnar runt fingrarna och jaa, ni minns kanske hemkunskapen eller era egna bak? :) Jag hade hur som helst bestämt mig för att göra min egen pizzadeg! Resultat? Typ godaste pizzan på länge!! Num num num! Så efter slit med degen och att få runda pizzor så hade vi pizzorna klara!

Det blev en pizza med färska champinjoner, pepperoni och ädelost. Galet gott!! Pizza nummer två blev en tacopizza och nummer 3 var med färska champinjoner och pepperoni! Sååå goda allihopa!! Bästa var nog faktiskt den egna degen! Fluffig och god! Blev riktigt lyckat! Har rester över som jag ätit idag. Mums! Har även en bit deg kvar i kylen som blir en ny pizza imorgon!! Woho!!

Jaa, det kan nog stämma detta med att jag är en Bagar-Berta. Jag tar faktiskt inte alltid den enklaste lösningen när jag ska laga mat och att ta något lite extra speciellt till maten, det är ju standard för mig! Vardagslyx!!

Nej nu blir det chill och sova tidigt! Pluggat lite idag så tar igen det imorgon bitti! :)

How would you make your pizza? :)


Tredje pizzan var den enda som hamna hel på bild. De två första
slicades upp direkt på grund av hungrande magar ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh tack!! :)

2011-02-20 @ 21:51:03
URL: http://malinassarsson.blogg.se/
Postat av: simone H

men så gott :D

2011-02-23 @ 11:03:35
URL: http://simoneh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0