Laga forum

Godmorgon allihopa!

Ja, laga forum, det är vad jag läser in mig på just nu i skolan. Dvs. vilken domstol som är rätt att ta upp mål i och kan ni tänka er, detta är väldigt mycket som avgör sånt! T.ex. vart har brottet skett eller vart har förövaren störst koppling. Sedan i tvistemål är det störst fråga om vart den tilltalade (den mot vilken talan är riktad) har sin hemvist. Men är det fråga om skadeståndstalan kan plats för händelsen som orsakade skadeståndstalan spela roll. Jaa, jag tror ni förstår själva att det är lite klurigt. Men blir man bara vän med Rättegångsbalken (RB) så ska man nog lyckas klura ut alltsammans!

Senare idag måste jag komma igång att skriva ner svar inför min dugga! Bara att börja nu för nästa vecka kör det igång! Men ska nog gå bra! Spännande med ett nytt sätt för förhör bara.

Nej nu är det skola och plugg som gäller idag!

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej, hur står det till med dig ?

jag har en liten önskan och undrar om du kunde tänka dig att hjälpa mig nå min dröm ?

Klicka in här och rösta på min dröm:

www.dromstipendiet.se/133



Jag skulle bli så otroligt glad om du ville hjälpa mig med en röst så att jag kan nå min absolut största dröm i livet och visa att man visst kan vara duktig på att sjunga och lyckas fast man är lite rundare i kroppen.



Om du röstar mig så gå in på min blogg http://moonzanna.se och berätta det i en kommentar så får du självklart en länkning av mig.



tack på förhand !

kram



2011-09-22 @ 16:23:11
URL: http://moonzanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0