En typisk dag för Juriststudenten

Klockan ringer före 7. Snoozar. Snoozar lite mer.. Går upp. Packar väskan. Packar matlådan. Kollar så lagboken och alla andra skolbäcker är med. Klär på sig. Smäller i sig frukost minuten innan man ska ut genom dörren.

Gå till skolan. Går genom nattens snöslask till skolan. Stressa lite. Komma fram. Knappt kunna hålla ögonen öppna på lektionen. Försöka skriva ner något vettigt. Slut på lektionen. Plugga lite grann. En timma senare lektion igen. Vara allert en timma utifall just jag får frågan. Sluta 12. Vara glad att dagen är över.

Gå till en nation. Värma lunchlådan. Äta lunchlådan. Plugga några timmar. Bli klar inför imorgon. Ta paus. Köpa överstrykningspennor. Pennorna tar konstant slut. Smygshoppa på rean. Hitta snygg body!

Tar bussen hem. Behöver diska. Behöver städa. Huvudet är tungt. Sätter sig framför datorn. Bara en liten stund. Blir till lång stund..

Här är jag nu. Jag bloggar på ett anorlunda vis. Detta kommer nog inte ske igen. Men nu vet ni!

Alltså ni vet, hur en dag för en juriststudent kan se ut! (Och Ps. Ikväll blir det disk och lite mer plugg!)

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: CArroo

weeehoo du är back in bloggskrivandet! Me like ;) Kul att läsa om din dag med se hur ditt liv ser ut liksom nu även om du berättat så var det ju bra detaljerat skrivit nu med :)Just det nu när jag tänker på det så ska jag köpa biljetter nu (åt ett håll iaf)! Ska bli så kul att komma upp och se hur du har det! O Valborg med!!!

När jag jämför din dag med min så känns det bra att "bara" plugga till optiker ändå ;) <3

2011-02-08 @ 19:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0