Uppbehåll i juristplugget

Gav mig själv 10 minuter nu att göra vad jag ville på nätet osv. Sen blir det att skriva på min uppsats i 45-50 minuter till innan jag får nästa 10-15 minuterpaus. Känns som jag har lite flyt just nu i alla fall! Har dock bara skrivit på vad min rättsfall handlar om som jag ska analysera i min uppsats. Med andra ord inte så mycket analys än.

Dock hade jag inte lika mycket flyt i morse. Hade ställt mitt alarm på 8 och lagt mobilen på sådant avstånd att jag skulle bli tvungen att stiga upp ur sängen för att stänga av det. tror ni inte jag vaknar 10 i 10 med ett ryck? Usch! avskyr "försovnings mornar". Men men, vara bara att stiga upp, dra på sig kläder och slänga sig på cykeln till dagens föreläsning! Den började 10.15 och jag kom nog in precis när det drog igång i princip! Men ändå.. Fattar inte detta med alarmet. Antingen så har jag stängt av det i sömnen eller så har jag inte hört när det ringt varje 7 minuter i en timme!? Vad tror ni?

Hur som helst, på föreläsningen så talade Bertil Bengtsson. Jag vet inget om honom men tydligen ska han vara något utav en legend? Gammal var han i alla fall men en duktig föreläsare! Pratade om försäkringsrätt och det var faktiskt ganska intressant!

Nej nu blir det mera plugg! Klockan tickar iväg vääldigt fort när man skriver ett blogginlägg.

Ha en skön eftermiddag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0