Studieteknik?

Hela morgonen bara flög iväg! Jag gick upp vid 7, började med tvätten, tog tag i disken, röjde lite i lägenheten, åt frukost, satt framför datorn och gjorde klart min tvätt. Vips var klockan halv 11 och jag hade inte pluggat ett skit. La mig i sängen för att plugga skönt! Blev nog lite väl skönt för tröttheten gjorde sig påmind och jag vilade ögonen. Dock längre än tänkt. Suck! Somnade om 1 gång och så var klockan halv 12. Dags att slänga i sig lite lunch och ta cykeln till skolan! Men fick några sidor lästa på förmiddagen och någon sida när jag åt, men långt ifrån tillräckligt! Så nu hinner jag tyvärr inte träna idag.. Men men, ska skärpa mig och ta tag i plugget nu i eftermiddag istället! Ska läsa i ca 3 timmar, sen städa undan det sista innan jag möter upp Ida för Pizza & Idol hemma hos mig. Kommer bli gott och najs! :)

Men är det någon som har någon bra studieteknik? Kanske på hur man bäst tar in massor av info från litteraturen man läser? Eller helt enkelt tips över huvud taget?:) Jag vet hur man ska plugga jag kan bara inte följa det alltid.

Hoppas er eftermiddag blir fin! :)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0