Politik bakom stängda dörrar - Vad röstar du på?

I Sverige så är det mycket vi vet. Vi vet att vi har allemansrätt och att alla är lika mycket värda. Vi vet också att politik och vart du står är inget man ska vara öppen med. I Sverige så pratar man inte om hur man röstar eller vad man tycker. Jag var och skulle förtidsröst här om dagen. Då sa gubben där att jag skulle ta flera lappar med mig till båset så att min pojkvän inte skulle veta vad jag skulle rösta på. Jag som då redan diskuterat allt vad jag tycker med honom och bollat ideer. Jag som när jag skulle rösta för första gången, frågade min kille om hur det nu funkar en sista gång, innan jag skulle rösta.

Jag är väldigt öppen med mina nära och kära hur jag röstar och vad jag tycker. Jag gillar att diskutera politik med familj och vänner för att se vad för ideer och tankar man har. Jag tycker det är bra för att kunna känna att jag har koll. Förut har jag aldrig haft så jättebra koll, mer än att jag vet åt vilket håll jag lutar. Nu är jag helt säker på vilka ideer partierna har som får mig att vilja rösta på just dem! Jag vet att när jag lyssnar på debatter på tv så håller jag helt med om vad partier står för! Ja, det gäller ju såklart bara de partier/parti som jag röstar på!

Får man säga vad man tycker på nätet?  Ja!
Får man säga vad man tycker till de man känner? Ja!
Vågar man säga vad man tycker på nätet? Nej!
Vågar man vara öppen inför alla med hur man röstar? Nej!

Säg vad ni tycker i mina kommentarer!
Om ni inte vill att kommentarerna publiceras så låter jag dem vara opublicerade!

Nu ska jag fortsätta kolla på alla debatter fram till söndag för att se vad partierna står för! :)

Tjingeling :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

jag går in i den här datorn så finns det en ikon där kolla det :P

2010-09-15 @ 23:26:35
URL: http://innanb0mberna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0