Dag 2, Avtal

Då var andra dagen avklarad. Idag var det en introduktionsföreläsning där lärare presenterades. Sedan var det även en föreläsning angående ingående av avtal. Det vill säga när ett avtal uppstår och hur det egentligen fungerar när parterna godtar ett anbud men ändrar något. (Oren accept.)

I föreläsningen behandlades främst AvtalsLagens 1 kapitel.

Detta är mer intressant än man kan tro. Dock blir det kanske inte så kul när jag beskriver det hastigt såhär på nätet! Men fråga om ni undrar något, så ska vi se om jag kan svara! :)

Men nu måste jag läsa på lite inför morgondagen!! Då är det terminens första lektion och jag får träffa den nya klassen. Ser fram emot det nu faktiskt! :)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0